Kampaň, která ve Španělsku pomáhá týraným dětem, je pro jejich trýznitele neviditelná

Plakáty se smutným chlapečkem nejsou takové, jaké se dospělým zdají být

Kampaň se ve Španělsku stala rychle hitem a díky internetu už také obletěla celý svět. Nápad na její realizaci není složitý, ale je nesmírně účinný. Nadace Pomoc dětem a dospívajícím v nouzi totiž vytiskla osvětové plakáty, zaměřené proti násilí na dětech. Ty ovšem nejsou zdaleka takové, jak na první pohled vypadají.

Jste-li dospělý, vidíte na plakátě obličej velmi smutného chlapce s výmluvnýma očima a nápis Násilí na dětech vidí jen dítě, které jím trpí.

Pokud jste však dítě, tvář chlapce se změní v utrápený zbitý obličej a pobídku Pokud ti někdo ubližuje, zavolej nám a my ti pomůžeme. Připojené je samozřejmě kontaktní číslo na horkou linku.

Týrané děti často od vyhledání pomoci odradí skutečnost, že jejich tyran vidí to samé telefonní číslo jako ony

Kampaň totiž počítá se smutnou zkušeností, že děti jsou týrány zejména těmi dospělými, kteří jsou jim nejblíže. Proto je také velká pravděpodobnost, že běžnou výzvu, aby se děti nebáli volat o pomoc, vidí i jejich doprovod – což bývá velmi často právě jejich tyran. To vědomí mnohé děti zastraší a odradí od toho, aby pomoc opravdu vyhledaly.

Tuto skrytou kampaň vytvořila španělská reklamní agentura Grey. Využila v ní už poměrně starou lentikulární techniku, která se už nějaký čas používá třeba u animovaných samolepek, různých dětských publikací a u dalších typicky dětských produktů.

Vytváří se při ní tisk s iluzí hloubky, což způsobuje, že z každého úhlu vidí pozorovatel trochu jiný obraz. Nedávno byla tato technika ještě zdokonalena, což znamená, že u ní dokážeme dosáhnout ještě větší iluze hloubky a tím i 3D efektu bez použití brýlí.

Poselství určené výhradně dětem je skryté před očima dospělých

V konkrétním případě tohoto osvětového plakátu vidí všichni, kdo jsou vyšší než 138 centimetrů, verzi pro dospělé. Průměrná výška dětí do 10 let je totiž 135 cm a z takového úhlu už je na plakátě vidět poselství o ochraně a kontakt.

Agentura Grey se ke kampani vyjádřila, že „je to poselství výhradně pro děti, skryté před očima dospělých.“

Nadace doufá, že právě toto poselství, které mohou vidět jen děti, jim pomůže získat sebedůvěru, aby vytočily číslo a požádaly o pomoc. Doufejme tedy, že kampaň bude fungovat na jedničku.